Official artwork of Grand Theft Auto VI.
Official artwork of Grand Theft Auto VI.

Grand Theft Auto VI | Érdekesség

A Grand Theft Auto VI Trailer technológiai és grafikai oldalról

Hogyan készült a Trailer és mit várhatnak a játékosok megjelenéskor?

2023. december 8.

Nemrég megjelent az első hivatalos Trailer a Grand Theft Auto VI-hoz – aminek már a weboldala is megtekinthető itt -, ami 2025-ben érkezik PlayStation 5 és Xbox Series X|S platformokra.

Az elmúlt néhány napban több, mint 120 millió megtekintést ért el az előzetes, amivel máris több világrekordot felállított. A rajongók nagyon eltérő véleménnyel vannak azzal kapcsolatban, hogy a bemutatóban látottak alapján mennyire lesz szép a játék grafikája.

Tekintettel arra, hogy rengeteg játékostól kapunk ebben a témában kérdéseket, ezúttal szakszerűen és részletesen válaszolunk, és felfedünk néhány technológiai és grafikai érdekességet a játék kapcsán.

Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.
Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.

A RAGE mindennek az alapja

A RAGE (teljes nevén Rockstar Advanced Game Engine) a Rockstar Games saját fejlesztésű motorja. Ezzel fut többek között a Grand Theft Auto V és a Red Dead Redemption 2 is, de a 2025-ben érkező Grand Theft Auto VI is ezzel dolgozik majd – noha egy másik verzióval, ami nagyban eltér a korábbiaktól.

A Rockstar Games átalakította a RAGE Engine-t, és kifejezetten a Grand Theft Auto VI-hoz fejlesztették tovább. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag bármit megvalósíthatnak a játéksorozat új részében.

A Rockstar Games saját fejlesztésű motorjának hihetetlen képességei már a Red Dead Redemption 2-ben is bemutatkoztak, ezúttal pedig a legújabb verziót láthatták a játékosok a Trailer-ben.

Többek között a RAGE-nek köszönhető, hogy a Rockstar Games képes olyan egyedi és innovatív megoldásokat alkalmazni a játékaiban, amivel a háta mögött hagyja az ebben az iparban lévő konkurenciákat. Míg a fejlesztők nagy része külső motorral dolgozik, vagy több játékhoz használja ugyanazt a verziót kisebb módosításokkal, a Rockstar Games szignifikáns fejlesztéseket hajt végre azért, hogy feltűnő különbségek legyenek egy-egy cím között.

Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.
Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.

Modern grafika vs tradíció

A Rockstar Games és a Take-Two Interactive több interjú és esemény során is részletezte, hogy minden új játékuknál nagy fejtörést okoz nekik az, hogy haladjanak a korral, és egy gyönyörű, részletes játékot készítsenek, emellett pedig megőrizzék azt a megszokott Grand Theft Auto érzést, amit minden cím egyformán nyújt.

Ezt az arany középutat nehéz megtalálni, de a Rockstar Games kreatív csapata és fejlesztői nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a világ egyik legnépszerűbb játéksorozata ezt a két fontos szempontot magába foglalja.

Az évek során a játékosok nagy része azt is hajlamos elfelejteni, hogy a Rockstar Games magasan élen jár az Open World játékok fejlesztésében. Az ő üzletpolitikájuk nagyban eltér a konkurenciától – míg mások 1-2 évre terveznek játékokat (ami a grafikai megoldásokon is tökéletesen látszik), egy Grand Theft Auto játék hosszú évekig a trónon kell, hogy maradjon.

Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.
Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.

A platformok korlátai

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy minden játékkiadónak azzal kell dolgoznia, ami van. Szembetűnő és árulkodó változás a korábbiakhoz képest, hogy a Grand Theft Auto VI kizárólag PlayStation 5 és Xbox Series X|S platformokra érkezik 2025-ben, majd később PC-re is.

Ez két fontos dolgot is előre vetít: egyrészt azt, hogy a Rockstar Games meglehetősen jól optimalizálta a játékot, ha az képes kihasználni a PlayStation 5 és Xbox Series X képességeit, miközben a gyengébb Xbox Series S konzolokon is fut majd. Másrészt azt, hogy a játék meglehetősen modern és teljesítményigényes megoldásokat használ, ha nem tudják kiadni a játékot a korábbi generációs konzolokra.

Bár a PC platform mindig is élen fog járni, és gyakorlatilag nincsenek korlátai a videójátékokat tekintve, a GTAVI-tal ugyanaz a helyzet állhat fent, mint a Red Dead Redemption 2-vel – a PC verzió csak később érkezik, ezért cserébe sokkal szebb lesz, mint a konzolos verziók.

Sokan azt gondolhatják, hogy ennél szebb grafikát is elbírna a két konzolcsalád, de ezen a ponton szeretnénk felhívni mindenki figyelmét arra a fontos részletre, hogy a Rockstar Games legalább 5-10 évig tervez a Grand Theft Auto VI-tal. Ez idő alatt rengeteg nagy frissítést és új tartalmat kap a játék, és a fejlesztőknek azt is figyelembe kell venniük, hogy 5 év múlva is működnie kell a játéknak minden platformon.

Ha megjelenéskor maximálisan kihasználják az adott platform minden tudását, nem lesz lehetőségük újabb nagy és teljesítményigényes tartalmakat hozzáadni ahhoz.

Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.
Screenshot from Grand Theft Auto VI Trailer 1.

Mennyiben tér el a játék valós grafikája a Trailer-ben látottaktól?

Sokan azon spekulálnak, hogy a Rockstar Games a Trailer-ben a valós játékot mutatta-e, felskálázta-e azt, vagy csak a RAGE tudását mutatta be. Hogy jobban megértsük ezt a kérdést tisztázzuk, hogy mit is jelent a három verzió.

  • In-game footage (Real-time)
    Ez a valós, játékban készült felvétel, ami közel teljesen úgy néz ki, mint a nagyközönség által megvásárolható játékban. Ez azt jelenti, hogy az ilyen megoldással készült videót majdnem teljes egészében képesek újra alkotni a játékosok is (bár elképzelhető, hogy csak Photo Mode-ban vagy hasonlóban).
  • In-engine footage
    Ez a megoldás valahol az In-game footage és a CGI között helyezkedik el. Bár ez már kizárólag a játékban futó motort használja, a játékosok nem láthatják ugyanezeket a képkockákat játék közben.
  • CGI
    A CGI, teljes nevén Computer-Generated Imagery, magyarul számítógépen létrehozott kép, a film és egyéb vizuális média készítése során alkalmazott számítógépes grafika elterjedt elnevezése, amely általában 3D-s számítógépes grafikát takar. A játékfejlesztők nagy része ezzel a technológiával készíti a Cinematic Trailer videókat, és bár ezek magasan a legszebbek, a legkevésbé valós képet adják a játékról.

Most, hogy már mindenki Trailer szakértő, megnézhetjük közelebbről is a Trailer-t. Két támaszpont is segít ebben: a Digital Foundry és egy korábbi Rockstar Games dolgozó (aki a Red Dead Redemption 2-t fejlesztette) is részletesen elemezte a Trailer-t. A szakértők minden képkockát megvizsgáltak, és az alábbiakat tudhatjuk meg a játékról:

  • A Trailer vélhetően sub 1440p felbontással készült FSR (Fidelity FX Super Resolution, az Nvidia DLSS konkurense, felskálázásra használható játék közben) használata mellett
  • Globális Ray-tracing leképzés van a játékban, ennek köszönhetőek a hihetetlenül élethű fényhatások
  • A visszaverődések és tükröződések (Reflection) nem pontosan kivehetőek – Ray-tracing vagy SSR (Screen Space Reflection, rendkívül modern megoldás) technológiát használ a játék
  • A Rockstar Games ezúttal sem használ Ray-tracing technológiát az árnyékokhoz, helyette a Red Dead Redemption 2-ben lévő saját megoldásukat implementálták a játékba

És végül a legfontosabb kérdés: CGI, In-engine vagy Real-time látható a Trailer-ben? Erre a kérdésre akkor tudunk biztos választ adni, ha a fenti elemzés mellett figyelembe vesszük a Rockstar Games korábbi játékait – elsősorban a Grand Theft Auto V-öt és a Red Dead Redemption 2-t.

A Rockstar Games két dologról is híres ebben a témában: egyrészt sosem használnak az ilyen előzetesekben CGI-t, másrészt a játékok végső változatában sokkal szebb a grafika, mint az első Trailer-ben.

Az első Grand Theft Auto VI Trailer közel 80%-ban Real-time felvételekből áll, vagyis a valós játékot mutatják be, egy-két helyen pedig olyan előre elkészített elemek, amik bár nem utánozhatóak, ugyanebben a formában megjelennek majd a játékban.

Azt is fontos megjegyezni, hogy kiadásig rengeteg fejlesztés érkezik még a játékhoz, a PC megjelenésig pedig még annál is több, vagyis a végső játék vélhetően szebb lesz, mint a Trailer-ben látottak.

És hogy a szkeptikusoknak is adjunk némi útmutatót: néhány képkockán tökéletesen láthatóak azok az apró hibák, amíg egy CGI vagy In-engine felvételen nem – ilyen például a hajak mozgása és esése vagy a hosszabb egyenes tárgyak pixelesedése.

Összefoglalva, a Grand Theft Auto VI jelenleg a legszebb grafikával rendelkező játék a világon, ami megjelenésig ennél is magasabbra teszi majd a mércét, ahogy azt a Rockstar Games ígérte.

A GTAVI hozza el az eddigi legtöbb újítást, tartalmat és fejlesztést a játéksorozat történetében. Ha szeretnétek még többet olvasni az érkező újdonságokról, olvassátok el korábbi összefoglalónkat ide kattintva!

A legfrissebb Grand Theft Auto VI hírekért és tartalmakért csatlakozzatok a játéknak dedikált Facebook csoportunkhoz a lenti gombra kattintva!

GTAVI Facebook
GTAVI Facebook

Alig várjuk, hogy veletek együtt fedezzük fel Vice City-t!


Kiemelt hírek