A Rockstar Games wallpaper with the official white logo and a gold robot.

Graand Theft Auto VI / Hírek

Grand Theft Auto VI: Milyen újdonságok várhatóak?

A Rockstar Games, a Take-Two Interactive és a szivárogtatók hírei arról, hogy mire számíthatunk

Grand Theft Auto VI: Milyen újdonságok várhatóak?

A Rockstar Games, a Take-Two Interactive és a szivárogtatók hírei arról, hogy mire számíthatunk

2021. október 20.

Kétség sem fér hozzá, hogy a Rockstar Games már évtizedek óta élen jár az open world játékok fejlesztésével. Minden címük nagyon magasra teszi a lécet a videójáték-iparban, amit a többi cég több-kevesebb sikerrel próbál megugrani. Éppen ezért is van nagy nyomás a Rockstar Games fejlesztőin és kreatív csapatán, akiknél a legfontosabb kérdés mindig ugyanaz: milyen forradalmi, egyedi újdonságokat lehet elhozni a játékosoknak?

A Grand Theft Auto III-mal bemutatták az első 3D-s nyílt világú játékot, a Grand Theft Auto: San Andreas-ban már a víz fizikájával is barátkoztak, a Grand Theft Auto IV átlépett a HD szférába, a Grand Theft Auto V-tel bemutatták a többszereplős Story Mode-ot, és ott van a Grand Theft Auto Online is, amivel új szintre emelték azt a bizonyos GTA élményt 2013-ban, amikor az online játékok még közel sem voltak olyan népszerűek, mint napjainkban. Sok-sok évnyi fejlesztés, rengeteg újdonság, forradalmi és egyedi címek – ezek határozták meg az elmúlt két évtizedet, így hát jogosan felmerül a kérdés: mit tud villantani a Rockstar Games a GTA sorozat következő részében, a Grand Theft Auto VI-ban?

Tény, hogy a cég minden korábbinál nehezebb helyzettel kell, hogy megküzdjön, hiszen a nyílt világú és online játékok legsikeresebb korszakát éljük. A korábbi címek fejlesztésénél nem volt ennyi vetélytárs, és rengeteg kiaknázatlan lehetősége volt a Rockstar Games csapatának, amivel mutathattak valami igazán újat – de mi a helyzet most?

A Grand Theft Auto VI hivatalos bejelentése még nem történt meg, így a Rockstar Games-től csak kevés részletet lehet tudni, ellenben a szivárogtatóknak köszönhetően körvonalazható, hogy mitől is lesz a Grand Theft Auto VI az a bizonyos játék, ami képes lehet letaszítani a trónról az elődjét, a Grand Theft Auto V-öt.

A jelenlegi hivatalos és nem hivatalos információk alapján az alábbi újításokra és fejlesztésekre számíthatunk a világ talán legjobban várt játékában:

Folyamatosan változó térkép, továbbfejlesztett AI új NPC rendszerrel, új Session rendszer, nagy részletességű környezeti tényezők, jobb fizikai környezet és tulajdonságok, modern és valósághű időjárási tényezők, hatalmas térkép, gyorsabb online csatlakozás és stabilabb kapcsolat és még sok más.

Sokan bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy milyen platformokon fog megjelenni a Graand Theft Auto VI, és hogy milyen alapvető grafikai tulajdonságokat fog kínálni a különböző platformokon.

A játék biztosan meg fog jelenni PC, PlayStation 5 és Xbox Series X|S platformokon. A PlayStation 4 es Xbox One verziók megjelenése már más kérdés. A Grand Theft Auto VI nem biztos, hogy megfelelően működne a korábbi generáción, így könnyen lehet, hogy ezeken a platformokon már nem lesz elérhető a játék.

Erre azért is nagy az esély, mert a Rockstar Games vélhetően azért is vár a megjelenéssel, hogy biztosan elég új generációs konzol legyen a játékosoknál. A Grand Theft Auto VI biztosan támogatni fogja a 4K felbontást – konzolokon a 4K 60 fps-t, míg PC-n vélhetően a 8K-t is -, PC platformon biztosan elérhető lesz az Nvidia DLSS támogatás, minden platformra érkezik a megnövelt látótávolság, a Red Dead Redemption 2-ben bemutatott elemek továbbfejlesztett változata – hiszen a játék várhatóan új RAGE verziót kap majd -, és nagy valószínűséggel Ray Tracing támogatás is helyet kap majd benne PC platformon.

Ahogy említettük, a Rockstar Games-től csak kevés információnk van arról, hogy miként képzelik el a következő játékukat, de ha valaki aktívan követi a cég minden bejelentését, konferenciáját és részvételét a különböző eseményeken, akkor kaphat egy kis “sneak peek”-et a következő GTA címről.

Take-Two Interactive logo with a background

A Take-Two Interactive még 2020-ban szabadalmaztatott egy vadonatúj technológiát – amit így megtarthat magának, vagy eladhatja a felhasználási jogot másoknak – , amivel új AI rendszert hozhatnak létre a játékstúdiói. A szabadalom említést tesz egy olyan környezeti rendszerről, amiben gyakorlatilag csomópontok segítségével, dedikált szervereken keresztül történik a kommunikáció és az AI futtatása, amivel leveszik a terhet a konzolokról, így kiküszöbölhetik az azok által felállított korlátokat, amivel jelenleg majdnem minden játékfejlesztő cég küzd. Ennek segítségével egy új, kifinomultabb és összehangoltabb NPC rendszer hozható létre. A populáció így képes azonnal reagálni az őt érő hatásokra, mint például az időjárási viszonyokra és minden egyéb környezeti tényezőre, vagy éppen a játékosok cselekedeteire.

Ezt korábban azért volt nehéz megvalósítani, mert az ilyen folyamatok a konzolok erőforrásait vették igénybe. Az új rendszerrel viszont magas terheltség esetén a szervereken automatikusan újabb csomópontok jönnek létre, így mindig elkerülhető a túlterheltség és kevesebb erőforrást igényel az AI a konzoloktól.

A szabadalom másik eleme az úgynevezett Session Merging, aminek egy kezdetleges változatát már a Red Dead Online is alkalmazza. Ennek segítségével a korábbinál jóval nagyobb populáció jeleníthető meg az online szervereken azáltal, hogy meghatározott tényezők és szempontok szerint a játékosok közös szerverekre kapcsolódnak – vagyis megtörténik a Session Merging, tehát a szerverek “összeolvasztása”. Ezzel akár 100 játékos is tartózkodhat egy Session-ben hibák, lassulások és lecsatlakozások nélkül. Mindemellett a szabadalomban említésre került a Peer to Peer is, amit a jelenlegi GTA Online használ, ez pedig nem a legfejlettebb megoldás az online játékok kialakításához – éppen ezen kívánnak változtatni.

A szabadalom a fentiek mellett említést tesz egy olyan mechanizmusról is, amivel megszüntethetőek a Car Duplication Glitch-ek” is a Session Merging segítségével. Ez a rendszer nagy valószínűséggel helyet fog kapni a Grand Theft Auto VI online részében is, vagyis a korábbinál kevesebb Glitch lesz majd elérhető a játékban. Szintén ebben a dokumentumban szerepelnek olyan eljárások is, amikkel minden korábbinál gyorsabb és stabilabb online kapcsolat érhető el – így az is majdnem biztosra vehető, hogy a GTAVI is rendelkezni fog online résszel, bár furcsa is lenne, ha nem adna ki a cég multiplayer-t a sorozat következő részéhez, hiszen a GTA Online is nagyon sikeres még 8 évvel a megjelenés után is.

A Rockstar Games nemrég közzétett egy álláshirdetést, amiben az általuk keresett VFX Artist feladatai közé tartozik többek között az is, hogy “extra élettel töltse meg a környezetet, a karaktereket, a fegyvereket, a járműveket és sok mást”.

“A vizuális effektek segítségével a játékosok egy még hihetőbb világban lehetnek – ilyen például az a környezeti effekt, amikor a játékos körül bogarak repkednek, a házakról esőcseppek esnek le és olyan hatalmas pusztítások mennek végbe, mint például egy felhőkarcoló földig rombolása.”

A pozíció leírása említést tesz a technológiájukról is, amit olyan elemekhez használnak, mint a fegyverek töltényeinek nyomai és az azok által okozott repedések, az összetört járművek után hagyott füst, kosz és leszakadt alkatrészek, vagy éppen a sárba hajtó tárgyak piszkossá válása. A Rockstar Games nagy részletességű és kiváló minőségű hatásokat szeretne megjeleníteni.

Ezek egy részét sem a GTA Online, sem a Red Dead Online nem tartalmazza, így szinte biztosra vehető, hogy az új kolléga ezeket a fejlesztéseket már a GTAVI-hoz készíti majd.

A fenti pozíció mellett több olyan kollégát is keresnek, akinek a feladatkörébe olyanok tartoznak, mint a TV-ben és mozikban játszott Trailer-ek, vadonatúj rendszerek fejlesztésében való részvétel, amiknek célja a karakterek kidolgozottságának, mimikájának és gesztusainak létrehozása. Ezek mellett számos egyéb pozíció is van, amiknek a leírásában új rendszerek és megoldások jelennek meg.

A Rockstar Games korábban részt vett egy, a videójátékok köré épülő eseményen, ahol beszéltek arról is, hogy milyen fejlesztéseket szeretnének megvalósítani a jövőben érkező játékaikban. Ilyen többek között a környezeti populáció és az állatvilág reszponzivitásának és minőségének fejlesztése kis erőforrás igénnyel, a gépek önálló tanulási folyamatának fejlesztése és az AI és a játékosok által irányított karakterek kapcsolatának továbbfejlesztése.

Ezek alátámasztják többek között azt is, hogy ők (is) fogják használni a Take-Two Interactive fenti szabadalmát.

Ezek voltak a Rockstar Games és Take-Two Interactive által megosztott és nyilvánosságra hozott információk és utalások, de természetesen a szivárogtatók sem tétlenkedtek az elmúlt években és hónapokban.

Fontos megjegyezni, hogy az itt következő információk nem a Rockstar Games-től érkeztek, ezért érdemes mindent fenntartásokkal kezelni még akkor is, ha ezeknek a részleteknek egy része egybevág a fentiekkel.

Screenshot of a Trader Wagon with two Red Dead Online character.

Néhány évvel ezelőtt egy volt QA Tester megosztott egy hosszú és részletes leírást a GTAVI-ról. A bejegyzés rendkívül sok részletet tartalmaz, ezért nem is tesszük most közzé itt az egészet. A legfontosabb információk a következők voltak:

A QA Tester elmondása szerint a Red Dead Redemption 2 valójában egy nagy tesztként is szolgál a Grand Theft Auto VI előtt. Egy tesztként, amiben felmérhetik, hogy mire képesek az új megoldásokkal és hogy előrehaladjanak a munkálatokkal – hiszen a Red Dead Redemption 2-ben használt RAGE (a Rockstar Games saját motorja) egy része és a grafikai tulajdonságok több darabja is fellelhető lesz a GTAVI-ban.

A játékban olyan vadonatúj és lélegzetelállító elemek mutatják meg magukat, mint a fényszennyezés, a reggeli köd – ami az RDR2-ben látottaknál is szebb lesz -, a hurrikánok, a modern, 3D-s égbolti elemek és sok más is. A bejárható terület a GTAV térképének a többszöröse lesz rengeteg erdővel, faluval, farmmal, mocsarakkal, viskókkal, országutakkal, hatalmas élővilággal – akárcsak az RDR2-ben -, de sok más olyan kiegészítő és környezeti elem is helyet kap majd a területen, amikkel a játékosok egy igazán valósághű környezetben játszhatnak.

A szivárogtatás szerint a hatalmas távolságok miatt nagy szerepe lesz a légi közlekedésnek – többek között ezért is fektet nagy hangsúlyt a Rockstar Games az égbolt fejlesztésére. Mivel az RDR2 a GTAVI egy előszele, már annak a fejlesztésénél elkezdtek előre dolgozni, hogy a Grand Theft Auto VI munkálatait elősegítsék. Nézzük csak meg például az égboltot: bár a Story Mode-ban mindössze egy küldetés játszódott a levegőben, mégis hihetetlenül részletesen kidolgozták azt.

A víz kidolgozottsága a Sea of Thieves-ben megismertre hasonlít majd leginkább a QA Tester szerint, aki azt állította, hogy elképesztően szép látványt nyújt, pedig nem a végleges verziót látta.

A neves szivárogtató, Tom Henderson is megosztott már néhány információt a Grand Theft Auto VI kapcsán korábban. Az egyik bejegyzésében például azt írta, hogy a játékban megjelenik majd a napjainkban nagyon népszerű kriptovaluta is bizonyos küldetések során. Visszatér a tőzsde, vele együtt pedig több kriptovaluta játékbeli változata is elérhetővé válik. A fizetség olyan karakterektől érkezik majd, akiknek “gyorsan és követhetetlen módon kell utalniuk a pénzüket”.

A Rockstar Games-től egyébként nem meglepő, hogy kifigurázza az Egyesült Államokat és más cégeket. A kriptovaluták elérhetővé tétele előnyös lépés lenne részükről, és persze a valódi tőzsdének is jót tenne, ha a világ legsikeresebb szórakoztatóipari termékének a folytatásában megjelenne a Bitcoin vagy éppen az egyre ismertebb Dogecoin.

Annyit biztosra vehetünk, hogy a Rockstar Games nagy hangsúlyt fektet a Grand Theft Auto VI-ra, és biztosan egy olyan komplex és valósághű játékot adnak ki a kezük közül, ami feladja majd a leckét az ipar többi szereplőjének – hiszen tudjuk, hogy a GTA játékokat nem 1-2 évre tervezik.

Aggodalomra valószínűleg nincs oka a játékosoknak, hiszen abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a csapatnak bőven van ideje a fejlesztésre – nem úgy, mint a Cyberpunk 2077-nél, vagy sok más cég esetében. Azt azért fontos megjegyezni, hogy köszönhetően annak, hogy a GTAV már több, mint 8 éves, a játékosok elvárásai nagyok, de a Rockstar Games remélhetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy a GTA sorozat következő része is maradandó élményt nyújtson mindenki számára. Persze ki tudja, hogy mennyit kell még várni a játékra.

A legfrissebb, nem hivatalos információk szerint egyébként már idén megérkezhet a Grand Theft Auto VI első Teasere a Rockstar Games-től – a pontos dátum november 23., ami természetesen csúszhat. Igaz vagy sem, már nem kell sokat várnunk hogy kiderüljön, valóban november lesz-e az évek óta várt dátum. A legfrissebb hírekért kövesd a HRC News-t a lenti gombra kattintva, hogy ne maradj le semmiről!

HRC News

Kiemelt hírek

Keresés

HRC News

Játékok

Hungarian Rockstar Club

Please note that we are not affiliated with Rockstar Games and our channels are fan-created. 'Grand Theft Auto', 'GTA', 'Red Dead Redemption' and 'Red Dead' are trademarks and properties of Take-Two Interactive Software, Inc. Huroc.com is an unofficial site and is not produced or maintained by Rockstar Games, Inc. or Take-Two Interactive Software, Inc. The aim of the shared contents is only to inform our visitors about the latest news as we are not given the official rights. We believe in fair use of copyrighted materials.